Pagrindinis > Naujienos > Projekto „Mokomės gyventi sveikai“ dalyvių vizitas Turkijoje

Projekto „Mokomės gyventi sveikai“ dalyvių vizitas Turkijoje

Nuo 2017 metų Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinė mokykla  dalyvauja Erasmus+ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo tarpmokyklinių strateginių partnerysčių projekte  ‘LEARNING FOR HEALTHY LIFESTYLE’ ( „Mokomės sveikai gyventi“). Projekto tikslas – į mokinį orientuotas metodas, leisiantis mokiniams įgyti įgūdžius ir kompetencijas, kurios leis jiems suvokti sveikos gyvensenos svarbą ir šias žinias taikyti visą savo gyvenimą (pagal Howard Gardner).

Spalio 8 – 13  dienomis trys mokinės bei mokytojos Odeta Gluoksnytė ir Nijolė Birštonienė vyko į Turkiją, Kaiserio miesto Anatolio profesinę mokyklą (H.N.Z.Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi). Visą savaitę netrūko įvairios veiklos ir įdomių užsiėmimų, kuriuose dalyviai gavo ne tik teorinių žinių, bet ir atliko praktines užduotis.

Pirmadienį mus ir kolegas iš Rumunijos, Portugalijos, Danijos pasipuošusios tautiniais kostiumais liaudies šokių ritmu pasitiko Kaiserio mokyklos mokinės. Po gražaus priėmimo  projekto partneriai rinkosi klasėje pristatyti savo namų darbų. Kiekvienos šalies įstaigų mokiniai pademonstravo sveiko maisto bei tradicinių žaidimų video, plakatus ir ženkliukus sveikatingumo tema. Vėliau lankėmės kitoje miesto mokykloje, kurioje klausėme pranešimo apie sveiką gyvenseną. Grįžę į mokyklą susipažinome su darželinukų sveikos gyvensenos veiklomis, o šalių partnerių mokytojai pristatė projektinės savaitės darbus, atliktus savo  mokyklose. Dienos pabaigoje turėjome puikią kelionę į senąją Kaiserio miesto dalį.

Antradienis buvo ypatingai aktyvus. Diena prasidėjo nuo pažinties su didžiausiu Turkijoje Kaiserio cukraus fabriku, įkurtu 1955 m. Mus pasitiko aštrus, bet gerai pažįstamas runkelių išspaudų kvapas. Administracijos atstovai pristatė skaidres apie fabriką, vėliau lankėmės cechuose, kur gaminamas cukrus. Kartu su fabriko administracija pasivaikščiojome aplink  ežerą. Ši teritorija anksčiau buvo sultono Aladino, valdžiusio XIII a., rezidencija. Visa aplinka dabar yra stipriai urbanizuota, kyla gamyklos dūmai ir dulkės. Po puikių turkiškų pietų nuvykome  į  sporto departamentą, kur susipažinome su sporto veiklomis, skirtomis miesto bendruomenei. Šaudymo lankais Turkijos čempionas supažindino su šia sporto šaka.  Mokiniai ir mokytojai galėjo išbandyti šaudymą lanku. Čia prireikė taiklios akies. Vėliau mes aplankėme mokslo muziejų, Kaiserio miesto  centrą, bazarą (turgų), mečetę.

Trečiadienį mokykloje vyko  seminaras „Sveikas paauglys” ir sveiko maisto receptų dirbtuvės. Diskutavome apie sveiką maistą. Išvada viena – norint keisti mitybą, svarbu pozityviai mąstyti, sportuoti ir gerti daug vandens. Turkijos moksleiviai  gamino trijų rūšių salotas pagal jų sumanytus receptus. Maisto gaminimo procese dalyvavo visų šalių projekto dalyviai. Po veiklų mokykloje lankėmės miesto merijoje bei šiuolaikiško stiliaus mečetėje. O moderniame ir dar dažais kvepiančiame socialinės veiklos centre mokiniai ir mokytojai turėjo galimybę išbandyti sportinius treniruoklius bei dalyvauti  aerobikos ir zumbos užsiėmimuose.

Po pietų veiklas tęsėme mokykloje. Mokinai, dirbdami grupėse, diskutavo apie darbus, kuriuos reikės atlikti namuose prieš susitikimą Danijoje. Mokytojai taip pat  teikė savo pasiūlymus. Visi nutarėme, kad iki kito susitikimo atliksime tris darbus: sukursime šokį (video), skanduotę sporto tema bei projekto marškinėlius, kuriuos nešiosime mokykloje, taip agituodami už sveiką gyvenimo būdą.

Ketvirtadienio visi laukėme su nekantrumu, kadangi laukė kelionė į Kapadokijos (Cappadocia)  regioną. Tai stulbinančio grožio geologinis stebuklas Centrinėje Turkijoje, įtrauktas į UNESCO  pasaulio paveldo sąrašą. Čia susilieja nuostabi gamta ir turtinga istorija. Kadaise tai buvo viena iš stotelių Šilko kelyje. Šis siurrealistinis kraštovaizdis padengtas ugnikalnių pelenais, nusėtas uolomis, neįtikėtinos formos kalvomis, pilnas urvų ir tunelių, sudarančių ištisus požeminius miestus.  Šiuose urvuose slėpėsi krikščionys nuo religinių persekiojimų. Mes aplankėme Coreme miestą – tai tikras muziejus po atviru dangumi, stebinantis natūraliai susiformavusių kūgio formos darinių gausa. Daugelis nustebs, jog jame galima pamatyti daugiau nei 30 iki šių dienų išlikusių bažnyčių.  Balandžių slėnis – vienas iš gražiausių Kapadokijos vietų. Jis buvo sukurtas 19–20 amžiuje, tuomet, kai reikėjo vystyti balandžių auginimą. Jų mėšlas buvo naudojamas kaip vynuogių trąšos. Visa slėnio teritorija sudaryta iš kalnų, uolų ir tunelių. Ant uolų sienų galima pamatyti ryškiaspalvius piešinius, kurie traukė balandžius į šią vietovę. O grybo pavidalo uolos „Trys gražuolės“ apipintos legendomis. Nepakartojami įspūdžiai liko visam gyvenimui aplankius šį gamtos stebuklą, prieš kurį norisi žemai nulenkti galvą.

Penktadienis – paskutinė  vizito diena.  Buvome pakviesti aplankyti Kaiseri Erciyes privačią mokyklą. Ten klausėme mokinių pranešimų apie sveiką gyvenseną, stebėjome įvairius mokymus, bendravome su mokyklos bendruomene, dalyvavome bendroje fizinio rengimo veikloje. Grįžę atgal į mokyklą mokytojai aptarė projekto veiklas, o mokiniai dalyvavo sporto užsiėmimuose. Šalių partnerių susitikimas baigėsi sertifikatų įteikimu.

Projekto savaitė Turkijoje – tai labai naudinga patirtis tiek mokytojams, tiek mokiniams. Vaikai gavo daug naujų žinių apie sveiką gyvenseną, išmoko naujų sportinių žaidimų, pažino ir išmoko priimti kitokias kultūras. Bet labiausiai pabrėžtume šiltą susitikimo atmosferą ir bendrumo jausmą, kurį tokie projektai duoda jų dalyviams.

Geografijos mokytoja Nijolė Birštonienė, projekto koordinatorė Odeta Gluoksnytė

Komentaras “Projekto „Mokomės gyventi sveikai“ dalyvių vizitas Turkijoje

1. Kad gyvent sveikai, nuo ten pradedat.Reikia iš prekybos centrų išversti lauk visą maistą pilna užkrato…Kad prisivalgę EEE…kruvas,sveikatos nepataisysit.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.