Pagrindinis > Toli - arti > Kelionės > Organizacijos įvertina kolektyvinių kelionių naudą įmonių mikroklimatui

Organizacijos įvertina kolektyvinių kelionių naudą įmonių mikroklimatui

 

Šių metų turizmo tendencijų apžvalgininkai visoje Europoje garsiai kalba apie tai, kad keliautojų įpročiai keičiasi – jiems neužtenka komfortiško viešbučio su „viskas įskaičiuota“ paslaugomis. Kelionių ekspertai įvardija, kad anksčiau vertintus išvykų privalumus – patrauklią kainą, draugiškas orų prognozes bei norą „kolekcionuoti“ aplankytus objektus – keičia poreikis leistis į autentiškų patirčių kelionę su grupe artimiausių bendraminčių. Tokių kelionių mėgėjai akcentuoja, kad čia svarbiausia nuoširdus buvimas kartu nepažintoje aplinkoje, siekiant patirti kolektyvo narių buvimo kartu džiaugsmą ir emocinę jėgą. Neretai tokios kelionės vadinamos terapinėmis, nes jose svarbiausia asmeniniai patyrimai ir grupiniai atradimai, kurie vyksta „čia ir dabar“, betarpiškai dalyvaujant bendrame procese.

Verslo atstovai Europoje jau ne vieną dešimtmetį aktyviai skleidžia žinią apie tai, kad organizacijoje vienas iš būdų, leidžiančių asmeninius interesus sėkmingai pajungti komandos interesams, – kolektyvinės kelionės.  Anot asmenybės ugdymo trenerių, tai lemia įmonės atstovų tarpasmeninės komunikacijos pagerėjimą, motyvacijos siekti bendrų tikslų padidėjimą, netgi konfliktinių situacijų mažėjimą.

Kauno technologijos universiteto veteranų klubo „Emeritus“, vienijančio kone 600 buvusių darbuotojų, atstovas Julius Danys pastebi, kad keliaudami kartu kolektyvo nariai gali kurti naujus socialinius ryšius su tais žmonėmis, kurių iki šiol nepažino ar su kuriais neturėjo bendrų interesų. „Akivaizdu tai, kad komandinių išvykų metu nariai išmoksta efektyviau bendrauti tarpusavyje, operatyviau rasti adekvačių sprendimų netikėtose situacijose, padėti vieni kitiems, o svarbiausia – tai puiki galimybė pajusti dar stipresnę buvimo organizacijoje svarbą ir naudą“, – kalba J. Danys.

Kolektyvinių kelionių organizatoriai paklausti, kokias tendencijas pastebi rinkoje, informuoja, jog poreikis keliauti drauge su grupe Lietuvoje nėra nauja tendencija, tačiau pastaraisiais metais keičiasi tokioms kelionėms keliami reikalavimai. „Anksčiau žmonės keliavo, kad pamatytų Europos šalis, o dabar ieško maršrutų, labiau papildančių jų veiklas – suteikiančių papildomų žinių ar įgūdžių. Populiarios tampa trumpos – vienos ar dviejų dienų išvykos. Įprastai pageidaujama veiklų, kurios vienytų visą kolektyvą, tarkime, bendros degustacijos, šokiai, edukaciniai užsiėmimai“, – kalba kelionių organizatoriaus „Eura“ Turizmo skyriaus vadovė Salvija Urbonavičienė.

Kaip populiariausios kolektyvinių kelionių kryptys įvardijamos šios šalys – Lietuva, Estija, Latvija, Lenkija, Čekija bei Vokietija. Vienos iš didžiausių šalyje agroverslo bendrovių atstovė Renata Pečiūnaitienė palausta apie kolektyvinių kelionių praktiką įmonėje informuoja, kad jau keletą metų bendrovė neįsivaizduoja savo laisvalaikio be kolektyvinių kelionių. „Pastebime, kad po kelionės darbuotojai turi kur kas didesnę motyvaciją kasdieniams darbams atlikti, be to, mums svarbu plėsti kolektyvo narių akiratį, neapsiribojant tik darbo temomis. Stengiamės važiuoti ten, kur įprastai atostogų patys darbuotojai nevyksta“, – pasakoja R. Pečiūnaitienė.

Kolektyvinių kelionių nauda:

  • Moko planuoti laiką: išmokus kolektyvinių laiko valdymo gudrybių, kur kas lengviau planuoti savo asmeninį laiką darbe.
  • Skatina lyderystę: vadovai turi galimybę pastebėti, kuris jų darbuotojas yra aktyviausias, geba spręsti grupines problemas „čia ir dabar“.
  • Įtvirtina suvokimą, kad tarp kolektyvo narių galima ne tik konkurencija, bet ir bendradarbiavimas.
  • Atsiranda proga komandai „nuleisti šiek tiek garo“, kartu įkrauti komandinę „beteriją“.
  • Pagerina santykius: komanda, kuri išmoksta keliauti kartu, ilgiau išlieka kartu.
  • Teikia motyvacijos: grupinės kelionės atneša poilsio ir išvaduoja iš rutinos, o grįžus lengviau susikoncentruoti į darbus.
  • Sukuria naujų idėjų: galite nustebti po kelionės versle atsiradusiomis naujovėmis – kai galvoje atsiranda laisvų „plotų“, ten pradeda augti idėjos!
  • Pasitikėjimo kūrimas: keliaudami žmonės patiria naujų santykio su kitais žmonėmis spalvų ir įtvirtina suvokimą, su kuo nori eiti į „karą“. Tai vėliau persikelia ir į darbinę erdvę.

Žydrė DARGUŽYTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE