Pirmadienis, lapkričio 12, 2018
Pagrindinis > Namai > Būstas > Kampelis miego pertraukėlėms: ne tik madinga, bet ir naudinga

Kampelis miego pertraukėlėms: ne tik madinga, bet ir naudinga

Apie miego naudą pastaruoju metu kalbama vis daugiau. Mokslininkai dalinasi reikšmingais tyrimų rezultatais: miego trūkumas gali būti nutukimo priežastis, sukelti širdies ligas. Ką jau kalbėti apie daugelį kamuojantį nuovargį, negalėjimą susikaupti ar efektyviai atlikti turimas užduotis. Pasirodo, net ir trumpas vidurdienio miegas yra daug veiksmingesnis ir sveikesnis negu puodelis kavos. Tad būtent miegami foteliai, o ne naujas kavos aparatas galėtų būti kitas jūsų pirkinys produktyvumui ir gerai savijautai užtikrinti.

Pertraukos populiarėja ir namuose, ir darbe

D. Britanijoje įkurtas Nacionalinis miego fondas (angl. National Sleep Foundation) yra paskelbęs, kad keturiasdešimt minučių trunkantis popietinis miegas produktyvumą padidina net keturiasdešimčia procentų. Jis turi ilgalaikės naudos smegenų veiklai bei atminčiai. Panašu, kad visi turėtumėme po pietų susirasti tylią vietelę ir ramiai nusnausti. Gali atrodyti, kad tik dirbantys ar daugiausiai namie būnantys gali planuoti savo dieną taip, kad atsirastų laiko ir vietos trumpam poguliui. Tačiau vis daugiau įmonių pačios įrengia mažus kambarėlius tyliausiose biuro vietose trumpam darbuotojų jėgų atgavimui.

Trumpo pogulio nauda sveikatai

Pietų miegas gali pagerinti ne tik jau minėtą produktyvumą. Jis turi teigiamo poveikio psichinei būklei, turinčiai įtakos daugeliui kitų mūsų gyvenimo sričių. Pavyzdžiui, stresas, įtampa ir neigiamos emocijos gali sukelti galvos skausmą, dirglumą, prastą apetitą. Dėl to taip pat gali kankinti nemiga, padidėti insulino rezistencija.

Miegami foteliai darbe suteikia galimybę trumpai pailsinti kojas, nugarą, akis, atpalaiduoti raumenis. Ilsintis nusistovi per dalį dienos priimta informacija, nuslopsta neigiamos emocijos bei atslūgsta įtampa. Net jeigu neužmigsite, atsikėlę jausitės pailsėję, žvalesni, o tai užtikrins gerą nuotaiką ir pozityvumą, kuris padidins motyvaciją, norą veikti ir užtikrins greitesnį problemų sprendimą.

Kalbant apie širdies ir kraujagyslių ligas, trumpas popietinis miegas gali būti beveik toks pat svarbus kaip ir naktinis. Pasak Nacionalinio miego fondo atstovų, mokslininkai nėra tikri, kodėl taip yra. Spėjama, kad ir trumpas snūstelėjimas padeda išvengti pagrindinių biologinių procesų, tokių kaip gliukozės įsisavinimas, metabolizmas ir kraujotaka, sutrikimų.

 Svarbu neįkristi į gilaus miego būseną

Sofos, lovos, kušetės, miegami foteliai – baldų, tinkamų trumpam poilsiui, yra išties daug. Tačiau svarbu ne tik pasirinkti gerą baldą. Naudingas yra toks miegas, kuris trunka tik tam tikrą laiką. Be to, svarbu mėgautis tokiu poilsiu tam tikru dienos metu.

Pati geriausia pogulio trukmė yra tarp dvidešimties ir keturiasdešimties minučių. Beje, tokio miegojimo principo laikosi dauguma pilotų, turinčių ištverti ilgus ir varginančius skrydžius. Miegant ilgiau rizikuojama patekti į gilaus miego fazę, iš kurios nubudę būsite pasimetę ir iššvaistysite nemažai laiko, kol organizmas pradės tinkamai funkcionuoti.

Geriausias laikas miegui yra tarp antros ir penktos valandos po pietų. Miegoti šiuo metu nebus per vėlu, neišsibalansuos naktinis poilsio ritmas. 

Patarimai tobulai miego erdvei

Jaukų kampelį poilsiui galima turėti ir namuose – atskira erdvė visai nėra būtina. Pavyzdžiui, miegami foteliai tampa šaunia išeitimi norint sukurti aplinką poguliams, nepatirti didelių išlaidų ir neužimti daug laisvos vietos. Pateikiame kelis kriterijus, kuriais vertėtų vadovautis įsirengiant vietą trumpam poilsiui.

  1. Turimų erdvių panaudojimas. Pritaikykite svetainės, miegamojo zoną ar pasirinkite kitą patalpą, kurioje turite daugiau laisvos vietos.
  2. Šviesos kontrolė. Labai svarbu efektyviai kontroliuoti saulės šviesos spindulius ir turėti galimybę lengvai išjungti dirbtinę šviesą. Venkite bet kokių dirbtinės šviesos šaltinių, ypatingai – išmaniųjų telefonų, kompiuterių ar televizorių skleidžiamos šviesos. Ji turi daugiausiai neigiamo poveikio smegenų veiklai ir pasąmonei.
  3. Garsų kontrolė. Aplinka turėtų būti tyli ir rami, mažai trikdoma pašalinių garsų. Jeigu triukšmo neišvengsite, įsigykite patogias ausines, kurios visiškai eliminuoja aplinkinius garsus. Tinka ir nebrangūs, vaistinėse greitai randami ausų kištukai.

Laikydamiesi tokių principų, įsirengsite ne tik estetišką, bet ir patogią, atsipalaiduoti ir kokybiškai pailsėti padedančią miego zoną.

Siekiant įsirengti tinkamą poilsiui erdvę verta žinoti, kad miegami foteliai gali būti daug geresnė išeitis negu lovos ar sofos. Į šias įkritę labiau atsipalaiduojame, giliai užmiegame, o atsikelti ir vėl grįžti prie darbų tuomet tampa itin sunku. Be to, įprastos sofos dažnai yra pritaikytos tik sėdėjimui.

Įsikurti funkcionalią, jaukią, patogią miego erdvę nebus sudėtinga ar brangu, jeigu tam pasirinksite fotelį. Jį taip pat lengvai galėsite perkelti iš vienos vietos į kitą, prie jo pastatyti arbatos stalelį ar tiesiog naudoti baldą ramiam knygų skaitymui. Taigi, pasirūpinti produktyvumu ilsintis nėra sudėtinga – tereikia gerai apgalvotų priemonių ir tinkamos aplinkos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.