Pagrindinis > Naujienos > Į Maltos katalikiškąją mokyklą – pasisemti patirties

Į Maltos katalikiškąją mokyklą – pasisemti patirties

 

Vėlyvas ruduo mus Maltoje pasitinka malonia šiluma. Taip prasideda Erasmus+ programos mobilumo projekto (KA1 veikla) mokytojų išvyka į šioje mažoje Europos saloje esančią San Anton katalikiškąją mokyklą. Šiuo projektu džiaugiasi Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinės mokyklos mokytojai ir administracija, jau antrus metus vykstantys į mobilumus: kursus, darbo stebėjimo, dėstymo vizitus, ir galintys pasisemti patirties iš daugelio Europos Sąjungos šalių švietimo sistemų, mokytojų, mokinių.

Šį kartą mokyklos direktorė Asta Ivoškaitė ir projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Odeta Grušelionienė vyko į darbo stebėjimo vizitą (jobshadowing) į mišrių gebėjimų mokyklą, kurioje mokosi apie 900 vaikų nuo pusantrų iki 16 metų. Mokykla buvo įkurta 1988 metais Tėvų Švietimo Fondo iniciatyva, joje dalykai dėstomi anglų kalba, tačiau maltiečių kalba mokoma kaip antroji. Sistema panaši į angliškąją mokymosi sistemą, kai vaikai pradeda eiti į mokyklą ketverių– penkerių metų, skatinamas jų ankstyvas savarankiškumas, lavinami įvairūs gebėjimai, atsižvelgiant į mokinių individualumą ir pasiekimus. Nors pradinės mokyklos vadovė nebuvo itin svetinga, bet iš  pradinių klasių mokytojų ir jų asistenčių darbo stebėjimo galėjome pasimokyti labai daug. Išties didelis dėmesys skiriamas kiekvienam mokiniui, nuolat skatinant bet kokią ugdomąją veiklą, penkiamečiai mokiniai savarankiškai „gyvena“ mokykloje iki pusės trijų popiet: pirmiausia pusryčiauja klasėse, valgydami iš namų atsineštą maistą, patys susitvarko savo aplinką, kiekvienas turi savo atsakomybes klasėje, pvz., vienas atsakingas už kėdžių pristūmimą, kitas – už knygelių kampelio, kuris kartu yra ir pykčio išliejimo vieta, sutvarkymą… Po dviejų pamokų vėl užkandžiaujama, vėliau vyksta kitos dvi pamokas. Vaikai neturi vadovėlių, tik kai kurių dalykų pratybų sąsiuvinius, mokytojai ruošia medžiagą kiekvienai pamokai atskirai. Pamokose gausu vaizdinių, mokomųjų priemonių, su kitokių gebėjimų vaikais dirba asistentės. Dažnai mokiniai dirba grupėmis, atlieka skirtingas užduotis, vėliau jomis keičiasi. Namų darbai skiriami tik kartą ar dukart per savaitę. Kiekvieną rytą mokiniai lauke pradeda bendru susirinkimu (assembly), kuriame sukalba maldą, pasveikina tos dienos varduvininkus, išdalina pažymėjimus (certificates). Mokykla, kaip minėta, yra katalikiška, ir tai natūralu: maltiečiai savo mažytėje saloje (salos ilgis – 27, plotis – 15 km) turi 360 katalikų bažnyčių! Mūsų viešnagės metu mokykla trečiadienį skyrė susitikimui su mokinių tėvais, todėl pamokų vaikams nebuvo, o mokytoja kiekvieno vaiko tėvams turėjo paskyrusi individualų laiką pokalbiui, kurio metu aptariami vaiko pasiekimai bei problemos. Viena iš stebėtų klasių penktadienį vyko į pažintinę išvyką, kurioje turėjo atlikti daugybę rankdarbių ir įvairių užduočių.

Sakoma, jog geriau vieną kartą pamatyti, nei šimtą kartų išgirsti. Aš dar ir pridėčiau savaip: geriau vieną kartą dalyvauti ir pajausti, nei šimtą kartų pamatyti video ar nuotraukas, išgirsti iš kitų.  Taigi  Erasmus+ KA1 projekto vizitas suteikė daugiau patirties ir įkvėpimo daryti, keisti bei keistis.

Odeta GRUŠELIONIENĖ,

Marijampolės R. Stankevičiaus pagrindinės mokyklos mokytoja, projekto koordinatorė

jquery visual lightboxby VisualLightBox.com v6.1

 

Komentaras “Į Maltos katalikiškąją mokyklą – pasisemti patirties

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Taip pat skaitykite